Аутист баланың ата-аналарына кеңеc
Аутизмі бар баланың дамуының негізгі бағыты Ата-аналармен әртүрлі, эмоционалды бай қарым-қатынас болуы керек. Ата-аналар баламен көбірек сөйлесуі керек.
* Баланың сыртқы әлемге деген қызығушылығын үнемі ынталандырыңыз. Ол сіздің режимдік сәттеріңізді орындауға мүдделі және балаға немқұрайлы қарамайды, әр түрлі дыбыстық тіркестермен эмоционалды күйлерді белгілеп, баланың эмоционалды "инфекциясына" ықпал етеді. Бұл, өз кезегінде, біртіндеп оған қарым-қатынас жасау қажеттілігін және баланың өзінің эмоционалды (көбінесе агрессивті) күйін біртіндеп өзгертуіне әкеледі.
* Баланың назарын үнемі өз әрекеттеріңізге аударыңыз. Шомылу, киіну, тексеру және т.б. баланы үндемеңіз және баланы елемеңіз, керісінше, оны үнемі еліктеуге шақырыңыз. Сонымен қатар, бала жалпы формада өзі жасай алатын нәрсені ғана еліктей алатындығын ұмытпаңыз. Анам ән айтқан кезде жақсы,бұл тек әндер ғана емес: аутизмі бар балалар эфирге қарағанда музыкаға жақсы жауап беретініне қарамастан, сөйлеу көріністерін музыкалық етіп жасау керек, баланың атын, пікірлерін, өтініштерін, әңгімелерін, мақтауын және т.б. айту керек. Мұндай баламен сөйлесу - тыныш (тіпті тыныш) дауыс.
* Бала мүлдем ұстамайтын, басқарылмайтын, Тәкаппар болған кезде "жиек сезімі" ауыр формаларының көрінуіне жол бермеу үшін баланың физикалық бөліну сәтінен оңай өтуіне ықпал етеді. Нәрестеде үнемі "жиек сезімін" қалыптастырыңыз
сондықтан ол біртіндеп қоршаған ортадағы жаңадан қорқуды тоқтатты.
* Есіңізде болсын, немқұрайдылықтың, аффективті қоршаудың (оқшаулаудың) жанында, егер бала сізбен ешқашан жұмсақ болмаса да, сізсіз біраз уақыт қалудан бас тартса, симбиотикалық байланыс нысаны болуы мүмкін.
* Байланыс орнатудың барлық кезеңдерінде қарым-қатынас үшін қауіпсіз қашықтықты таңдап, байланысқа дайын екеніңізді кедергісіз көрсетіңіз, әр жолы баланың психикалық деңгейінен бастаңыз.
* Баламен тактильді қарым-қатынас кезінде оған өзінің сезімдері туралы, оның ішінде оның қарсылығына ашуланудың көрінісі туралы айту. Бұл ретте ескеріңіз, аутизмі бар балалар түсінбеуі сіздің сезімін және сөйлеу. Дегенмен, баланың эмоционалды ерекшеліктері ананың сүйіспеншілігін қабылдау процесіне кедергі болып табылады. Балалардың қарсылығын эмоционалды сезімтал, ыңғайсыз (ұзақ поцелу, құлаққа сыбырлау және т.б.) ынталандырулармен жоюды жалғастыру маңызды. Сонымен қатар, баламен қарым-қатынастың белгілі бір өзгеруін қолданыңыз, ол (жағдай) шартты түрде "кету" деп аталады, бала ұзақ эмоционалды байланыстардан, құшақтардан, сүйісуден аулақ болуға тырысады. Алайда, аутизмі бар баланың табиғи автономиясын ескере отырып, бұл мүмкіндікті Мұқият қолдану керек.
* баланы ешқандай талаптар мен нұсқауларсыз ойынға жұмылдырудың (мүмкін) әдісін тек эмоционалды жағымды, сенімді байланыс орнату үшін қолданыңыз, тіпті бала сізге назар аудармауы мүмкін.
* Баланың жылуға, салқындауға, желге, түрлі-түсті жапырақтарға, жарқын күн, еріген қар, су ағындары, құстардың әні, жасыл шөптер, гүлдерге эмоционалды реакциясын үнемі ынталандырыңыз; қоршаған ортадағы ластанған жерлерге (бітелген, жағымсыз иісі бар, лас су) және таза және жайлы тазартулар және т.б. Бұл жағдайда баланы бірнеше рет үйретіп, тиісті қимылдарды қолдануға шақырыңыз және дене қимылдары, вокализация, жетілмеген сөздер; оның мінез-құлқын мақұлдаңыз.
* Байланыс қажеттілігінің жеткіліксіз немесе толық болмауын, сондай-ақ белсенді, көбінесе жалғыздықты қалаудың агрессивті көрінісі мен сыртқы әлемнен оқшаулануды үнемі жұмсартады. Бұл ретте, ескеріңіз, бұл балалар өздерін айтарлықтай жақсы кезде, олардың оңаша қалдырады. Алайда, баланың іс-әрекетіне қосылыңыз, содан кейін бірлескен іс-әрекеттерді, мысалы, бала ойнайтын тақырыппен, "бірге" оқылатын кітаппен, кезек-кезек жасалған, доппен бірге талап етіңіз.
* Сізбен байланысуға және күлімсіреуге (жұмсақ дауыс, нәзік көзқарас, құшақтасу, оның атын бірнеше рет қайталау және т.б.) оның қарапайым әрекеттерін оқып үйреніңіз.Аутист баланың ата-аналарына кеңес
Аутизмі бар баланың дамуының негізгі бағыты Ата-аналармен әртүрлі, эмоционалды бай қарым-қатынас болуы керек. Ата-аналар баламен көбірек сөйлесуі керек.
* Баланың сыртқы әлемге деген қызығушылығын үнемі ынталандырыңыз. Ол сіздің режимдік сәттеріңізді орындауға мүдделі және балаға немқұрайлы қарамайды, әр түрлі дыбыстық тіркестермен эмоционалды күйлерді белгілеп, баланың эмоционалды "инфекциясына" ықпал етеді. Бұл, өз кезегінде, біртіндеп оған қарым-қатынас жасау қажеттілігін және баланың өзінің эмоционалды (көбінесе агрессивті) күйін біртіндеп өзгертуіне әкеледі.
* Баланың назарын үнемі өз әрекеттеріңізге аударыңыз. Шомылу, киіну, тексеру және т.б. баланы үндемеңіз және баланы елемеңіз, керісінше, оны үнемі еліктеуге шақырыңыз. Сонымен қатар, бала жалпы формада өзі жасай алатын нәрсені ғана еліктей алатындығын ұмытпаңыз. Анам ән айтқан кезде жақсы,бұл тек әндер ғана емес: аутизмі бар балалар эфирге қарағанда музыкаға жақсы жауап беретініне қарамастан, сөйлеу көріністерін музыкалық етіп жасау керек, баланың атын, пікірлерін, өтініштерін, әңгімелерін, мақтауын және т.б. айту керек. Мұндай баламен сөйлесу - тыныш (тіпті тыныш) дауыс.
* Бала мүлдем ұстамайтын, басқарылмайтын, Тәкаппар болған кезде "жиек сезімі" ауыр формаларының көрінуіне жол бермеу үшін баланың физикалық бөліну сәтінен оңай өтуіне ықпал етеді. Нәрестеде үнемі "жиек сезімін" қалыптастырыңыз
сондықтан ол біртіндеп қоршаған ортадағы жаңадан қорқуды тоқтатты.
* Есіңізде болсын, немқұрайдылықтың, аффективті қоршаудың (оқшаулаудың) жанында, егер бала сізбен ешқашан жұмсақ болмаса да, сізсіз біраз уақыт қалудан бас тартса, симбиотикалық байланыс нысаны болуы мүмкін.
* Байланыс орнатудың барлық кезеңдерінде қарым-қатынас үшін қауіпсіз қашықтықты таңдап, байланысқа дайын екеніңізді кедергісіз көрсетіңіз, әр жолы баланың психикалық деңгейінен бастаңыз.
* Баламен тактильді қарым-қатынас кезінде оған өзінің сезімдері туралы, оның ішінде оның қарсылығына ашуланудың көрінісі туралы айту. Бұл ретте ескеріңіз, аутизмі бар балалар түсінбеуі сіздің сезімін және сөйлеу. Дегенмен, баланың эмоционалды ерекшеліктері ананың сүйіспеншілігін қабылдау процесіне кедергі болып табылады. Балалардың қарсылығын эмоционалды сезімтал, ыңғайсыз (ұзақ поцелу, құлаққа сыбырлау және т.б.) ынталандырулармен жоюды жалғастыру маңызды. Сонымен қатар, баламен қарым-қатынастың белгілі бір өзгеруін қолданыңыз, ол (жағдай) шартты түрде "кету" деп аталады, бала ұзақ эмоционалды байланыстардан, құшақтардан, сүйісуден аулақ болуға тырысады. Алайда, аутизмі бар баланың табиғи автономиясын ескере отырып, бұл мүмкіндікті Мұқият қолдану керек.
* баланы ешқандай талаптар мен нұсқауларсыз ойынға жұмылдырудың (мүмкін) әдісін тек эмоционалды жағымды, сенімді байланыс орнату үшін қолданыңыз, тіпті бала сізге назар аудармауы мүмкін.
* Баланың жылуға, салқындауға, желге, түрлі-түсті жапырақтарға, жарқын күн, еріген қар, су ағындары, құстардың әні, жасыл шөптер, гүлдерге эмоционалды реакциясын үнемі ынталандырыңыз; қоршаған ортадағы ластанған жерлерге (бітелген, жағымсыз иісі бар, лас су) және таза және жайлы тазартулар және т.б. Бұл жағдайда баланы бірнеше рет үйретіп, тиісті қимылдарды қолдануға шақырыңыз және дене қимылдары, вокализация, жетілмеген сөздер; оның мінез-құлқын мақұлдаңыз.
* Байланыс қажеттілігінің жеткіліксіз немесе толық болмауын, сондай-ақ белсенді, көбінесе жалғыздықты қалаудың агрессивті көрінісі мен сыртқы әлемнен оқшаулануды үнемі жұмсартады. Бұл ретте, ескеріңіз, бұл балалар өздерін айтарлықтай жақсы кезде, олардың оңаша қалдырады. Алайда, баланың іс-әрекетіне қосылыңыз, содан кейін бірлескен іс-әрекеттерді, мысалы, бала ойнайтын тақырыппен, "бірге" оқылатын кітаппен, кезек-кезек жасалған, доппен бірге талап етіңіз.
* Сізбен байланысуға және күлімсіреуге (жұмсақ дауыс, нәзік көзқарас, құшақтасу, оның атын бірнеше рет қайталау және т.б.) оның қарапайым әрекеттерін оқып үйреніңіз.
«Ақмола облысы білім басқармасының Көкшетау қаласы бойынша білім бөлімі Көкшетау қаласының «Мейірім» оңалту орталығы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі