Жалпы республикалық педагогикалық кеңес өткізу ТҰЖЫРЫМДАМАСЫ
Өткізу күні: 2020 жылғы 19 тамыз
Өткізу уақыты: әр мектеп өткізу уақытын жеке анықтайды
Тақырыбы: 2020-2021 оқу жылында оқу процесін ұйымдастыру
Педагогикалық кеңестің мақсаты: коронавирустық инфекцияның таралуына жол бермеуге байланысты карантиндік шаралар жағдайында жаңа 2020-2021 оқу жылындағы оқыту ерекшеліктерімен педагогтарды хабардар ету.
Жаңа 2020-2021 оқу жылына дайындық аясында өткізіледі.
Өткізу форматы: қашықтан. Алдын ала мұғалімдерге сілтемелер жіберіледі
Қатысушылар: мектеп әкімшілі, педагогтер.
Педагогикалық кеңестің күн тәртібіндегі мәселелер:
1) Жаңа оқу жылындағы оқу форматтары;
2) оқытудың штаттық режимінде санитарлық талаптарды сақтау;
3) 1-4 кезекші сыныптардың жұмыс режимі және жұмыс істеу қағидалары;
4) қашықтан оқыту: мұғалімнің жұмыс орны және ережелер;
а) техникалық дайындық және жұмыс орны;
б) қашықтан өткізетін сабақты әзірлеу алгоритмі;
в) педагог имиджі және этикетті сақтау;
5) мектепте қашықтан оқытуда пайдаланатын білім беру интернет-платформасымен танысу;
6) жаңа оқу жылында білім алушыларды бағалау ерекшеліктері;
7) баланы өз бетінше жұмыс істеуге және оқуға қалай ынталандыру керек?
Санитарлық-эпидемиологиялық жағдайға байланысты, коронавирустық инфекцияның таралуына жол бермеу мақсатында әрбір білім беру ұйымында оқыту форматы әр өңірдегі санитарлық - эпидемиологиялық жағдайға байланысты болады.
Әрбір мектеп педагогикалық кеңес отырысын өткізу кезінде оқытудың тиісті форматын анықтайды және педагогикалық ұжымды қабылданған шешімдер туралы ақпараттандыруға дайындалады.
Педагогикалық кеңестің отырысын мектеп директоры өткізеді.
Мектеп директоры оқыту форматын таңдауды түсіндіреді. Егер қолайлы эпидемиологиялық фоны бар шалғайдағы елді мекенде орналасқан мектеп балаларды штаттық форматта оқытуды жоспарласа, онда педагогтарға санитарлық-эпидемиологиялық талаптар мен мектепке баруға қойылатын талаптар түсіндіріледі.
1-4 сынып педагогтарына 1-4 «кезекші сыныптардың» жұмыс істеу ережелері түсіндіріледі.
Егер мектеп қашықтан оқытуды жоспарласа, онда мұғалімдерге форматты таңдау себебі, осы форматтағы оқу ережелері, оның ерекшеліктері және т. б. түсіндіріледі.
Қосымша білім беру ресурсы ретінде қазақ тіліндегі «Балапан», орыс тіліндегі «ЕлАрна» телеарналарында теле сабақтар ұсынылатын болады.
Педагогтарға оқытудың дәстүрлі (күндізгі) форматы оқытудың негізгі нысаны болып түсіндіріледі. Санитарлық-эпидемиологиялық жағдай жақсарған кезде әдеттегі дәстүрлі форматтағы мектептің қызметі біртіндеп қалпына келтіріледі.
Балалар үшін мектеп формасының міндеттілігі сақталады. Сонымен қатар, 2020-2021 оқу жылында балаларға ыңғайлы, ұқыпты іскерлік стильдегі сабақтарға қатысуға рұқсат беру туралы шешім қабылданды.
Шектеу іс-шараларына байланысты балалардың денсаулық жағдайы туралы медициналық анықтамалар сұралмайды (ата-аналардан балалардың денсаулығын сақтау мақсатында нақтылау), педагогтардан медициналық тексеру талап етілмейді. Медициналық мекемелердің жұмысын қайта бастауға қарай анықтамалар мен санитарлық кітапшалар білім беру ұйымына ұсынылады.
1 Формат. Қашықтан оқыту.
Оқу процесі мектепалды даярлық топтарда 1-11 (12) сыныптарда қашықтан ұйымдастырылады.
Оқу процесін қашықтан ұйымдастыру үшін мектеп интернет-платформаны таңдайды. Мектеп директоры мектеп қандай білім беру интернет-платформасын таңдағанын айтады. Интернет-платформаның мүмкіндіктерін жүйеде көрсетеді.
(Платформаға шығу үшін сілтеме бойынша өту керек_________
Тіркеуден өту_______
Өзіңіз туралы ақпаратты жаңарту______)
Мектеп директоры мектеп таңдаған платформаның функционалдық ерекшеліктерін түсіндіреді (оқу тапсырмаларын қалай құру керек, интернет-платформаның мүмкіндіктерін пайдалана отырып ТЖБ және БЖБ тапсырмаларын қалай құру керек, ата-аналарға арналған функционал, оқушыларға арналған функционал және т. б.) мүмкіндіктерді түсіндіреді.
Қашықтан оқыту процесі санитарлық-эпидемиологиялық ережелер мен нормалардың (бұдан әрі-Санитарлық нормалар) талаптарын және оқу уақытын ұтымды пайдалануды ескере отырып, синхронды және асинхронды форматта да өтуі мүмкін. Бұл жағдайда сабақтар екі форматты біріктірумен немесе тек асинхронды форматта өткізілуі мүмкін.
Синхронды форматта оқыту интернет-платформалардың мүмкіндіктерін пайдалана отырып, мұғалімнің нақты уақыт режимінде білім алушылармен тікелей байланысын (стриминг) көздейді.
Сабақтың бір бөлігі (30-80%) стремингке шығу үшін пайдаланылады, қалған сабақ асинхронды форматта өткізілуі мүмкін.
Сабақтың асинхронды форматы - бұл интернет-платформалардың мүмкіндіктері арқылы мұғалімнің білім алушылармен өзара әрекеттесуі, оның ішінде өз бетінше оқуға арналған мазмұн және мұғалімнің кері байланысы бар оқу тапсырмалары.
Сабақты ұйымдастыру бойынша мұғалімдерге арналған ұсыныстар:
Мұғалімдер сабақтарды ұзақ мерзімді және қысқа мерзімді жоспарлауға сәйкес сабақтар/оқу сабақтарын өткізеді. Бағалау, Кеңейтілген түсініктеме электронды / қағаз журналдарда жүргізіледі
Синхронды форматтағы сабақтарға ұсыныстар
1) Оқу процесін оқытудың асинхронды форматымен үйлестіре отырып, синхронды форматта оқыту үшін тікелей трансляция үшін санитарлық нормаларға сәйкес сәйкес 10-нан 30 минутқа дейін сабақ бөлуге болады.
2) Мұғалім білім алушыларды стриминг режимінде сабаққа алдын ала дайындап, оларға іс-әрекет алгоритмі бар жадынама ұсынуы қажет.
3) Сабақтың қысқа мерзімді жоспарын әзірлеу және іске асыру кезінде педагог оқу мақсатына байланысты сабақтың синхронды және асинхронды бөлігі үшін мазмұны мен уақытын ұтымды бөлуі қажет. Техникалық проблемалар туындаған және тікелей эфирге шығу мүмкін болмаған жағдайда мұғалім сабақты асинхронды форматқа ауыстырады.
4) сабақтың құрылымы синхронды форматта:
- өткен материалды қысқаша қорытындылау, қажеттілігі бойынша жаңа тақырыптың негізгі ережелерін, логикалық байланысты және жаңа материалды түсіндіру үшін қажетті баяндау;
- жаңа материалды үйрену үшін қажет болуы мүмкін білім мен дағдыларға оқушылардың назарын аудару;
- жоспар бойынша жаңа материалды баяндау;
- материалды бекітуге арналған ұсыныс.
5) сабақтың мазмұны келесі талаптарға сай болуы керек:
- оқу бағдарламасының мақсаттары мен міндеттерін, ақпарат пен интернет-платформалар контентінің жаңалығын ескере отырып, материалды мұқият іріктеу;
- ақпараттың нақты құрылымы: реттеу, жүйелеу;
- негізгі дидактикалық принциптерді есепке алу: ғылыми, көрнекілік, қол жетімділік, сана, теорияның практикамен байланысы, циклдік, ғылыми-көпшілік баяндау, оқу материалының оқылуы/эстетикасы;
- әр түрлі ақпараттық оқыту материалдарын қолдану: Мәтіндік, презентациялар, графикалық, медиа, суреттер, кестелер, инфографика және басқалар.
6) оқу тапсырмалары ұсынылатын көлемнен аспайды, орындау алгоритмімен және электрондық білім беру материалына қажетті сілтемелермен сүйемелденеді (IV бөлім).
7) мұғалім кері байланысты белгіленген тәртіппен электрондық журналдардың мүмкіндіктері арқылы, электрондық журналдар болмаған жағдайда – мұғалімнің қалауы бойынша байланыстың қолжетімді түрлері арқылы береді.
8) мұғалім сабақтың жазбасын сақтайды және білім алушыларға кез келген уақытта материалдарға қол жеткізуге мүмкіндік береді.
9) стримингке шығу мүмкіндігі болмаған жағдайда педагог сабақтарды тек асинхронды форматта өткізеді.
Асинхронды форматтағы сабақтарға арналған ұсыныстар
1) асинхронды форматтағы сабақ интернет-платформалардың мүмкіндіктері арқылы мұғалімнің білім алушылармен өзара іс-қимылы кезінде іске асырылады. Сабаққа арналған оқу тапсырмаларын мұғалім интернет-платформалардың мазмұны мен мүмкіндіктерін ескере отырып әзірлейді. Оларға электронды оқулықтар, бейнематериалдар, дағдыларды дамытуға арналған тренажерлер, білімді бақылауға арналған ресурстар және тағы басқалар кіреді.
2) сабақты асинхронды форматта дайындау кезінде педагог:
- сабақтың түрін, мақсатын анықтайды;
- сабақтың мақсатына сәйкес оқу материалын дайындайды (электронды оқулықтар, бейнематериалдар, ТВ-сабақтар, презентациялар және т. б.);
- білім алушыларға өз бетінше оқу үшін оқу материалын ұсынады;
- білім алушыларға кез-келген уақытта электронды платформада орналастырылған немесе мұғалім өз бетінше жазған телесабақтарды немесе бейне оқулықтарды көруге мүмкіндік береді;
-интернет-платформаларда орналастырылған сандық білім беру ресурстарын ұсынады;
- оқу тапсырмаларын сабақтың мақсатына сәйкес ұсынылатын көлем бойынша, орындау тәртібі мен уақыт шығындарын көрсете отырып, сондай-ақ білім алушылардың жеке мүмкіндіктері мен ерекше қажеттіліктерін ескере отырып әзірлейді;
- электрондық платформалар немесе электрондық пошта мүмкіндіктері арқылы қажетті сілтемелер бере отырып, жаңа сабақтың тақырыбын, мақсатын егжей-тегжейлі сипаттай отырып, білім алушыларға оқу тапсырмасын жібереді;
- орындалған жұмыстарды қабылдайды, білім алушыларға белгіленген тәртіппен электрондық журналдардың мүмкіндіктері арқылы, электрондық журналдар болмаған жағдайда – мұғалімнің қалауы бойынша байланыстың қолжетімді түрлері арқылы кері байланысты (түсініктемелер, ұсынымдар) талдайды және ұсынады;
- білім алушылар үшін, оның ішінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін қажет болған жағдайда жеке консультациялар өткізеді.
Педагог қашықтан өткізетін сабақты ұйымдастыру кезінде:
1-қадам. Жұмыс орнының техникалық дайындығы:
- дербес компьютердің, ноутбуктің болуы;
- (3G немесе 4G / LTE) сымды немесе сымсыз (кең жолақты) интернетке қосылу;
- динамик пен микрофонның болуы-кіріктірілген немесе USB немесе сымсыз Bluetooth;
- жұмыс атмосферасын құру, сабақ өткізу кезінде бөлмеде тыныштықты сақтау;
- веб-камераның көру өрісін тексеру (шолуда артық ештеңе жоқ екеніне көз жеткізіңіз: отбасы мүшелері, шашыраңқы заттар және т. б.)
- веб-камераның немесе HD-веб – камераның болуы-Интернет желісіне қосылған iOS немесе Android-де бейне түсіру/ мобильді құрылғы (смартфон немесе планшет) картасы бар кіріктірілген немесе USB/ HD камерасы немесе HD-бейнекамерасы.
2 қадам. Мұғалімнің имиджі және этикетті сақтау.
Мұғалімі сырт келбеті ұқыпты болуы керек, киімнің классикалық қатаң нұсқасына артықшылық беру керек.
Сөйлеу мен дикцияны алдын-ала пысықталуы тиіс.
Мұғалім аудиторияны өзіне орналастыра отырып, виртуалды ортада қолайлы психологиялық ахуал туғызуы керек.
Әр түрлі мультимедиялық технологиялар арқылы оқу процесінде қатысушылардың бір-бірімен интерактивті өзара әрекеттесуі кезінде мұғалім мыналарды ескеруі керек:
- сөйлеу тілдік нормаларға сәйкес болуы тиіс. Дұрыс, анық және түсінікті сөйлеуге тырысыңыз, ойыңызды нақты тұжырымдаңыз.
- мәтінді жаттау ұсынылмайды! Мұғалім пән бойынша нақты материалды жақсы білуі керек. Экранда (слайдта) мәтіннің ең маңызды ойларын визуализациялау керек, жаңа материалды түсіндіру үшін инфографиканы, иллюстрацияларды қолданыңыз. Егер бейне бес минутқа созылса, онда ол туралы ақпарат кем дегенде он бес минут болуы керек.
- қолдарыңыз Сіздің сөйлеуіңізді интонациялаудың қосымша құралы болып табылады. Қолмен қимылдау сөйлеумен синхронды түрде жүргізілуі тиіс.
-Энергия. Өте жігерлі болуға тырысыңыз, сөйлеуде әдеттегі әңгімеге қарағанда көбірек интонациялық құралдарды қолданыңыз.
- Көзқарас. Виртуалды ортада экран алдында оқушыға назар аударуды үйреніңіз.
Виртуалды сыныпта оқушы болмаған жағдайда мұғалім оның болмау себептерін анықтауға тырысады, бекітеді.
Қашықтан өткізетін сабақты әзірлеу алгоритмі.
Оқушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, жалпы орта білім берудің типтік оқу бағдарламаларына сәйкес қашықтан сабақтың тақырыбын анықтаңыз.
1.Қашықтан сабақтың түрі анықталады (жаңа тақырыпты оқу, жаңа материалды зерттеуді жалғастыру, қайталау, өзіндік жұмысты жүргізу, рефлексия және кері байланыс, онлайн - тестілеу, виртуалды зертханалық жұмыстар және т. б.).
2. Сабақтарды келесі құрылым мен мазмұн бойынша әзірлеу ұсынылады
2.1. Пән, сынып
2.2. Бөлім тақырыбы, Сабақ тақырыбы
2.3. Сабақтың мақсаттары (оқу бағдарламасының ұзақ мерзімді жоспарына сәйкес оқыту мақсаттарынан қалыптасады) оқушыға бағытталған: (сабаққа арналған мақсаттардың саны 1-2-ден аспауы керек)
3. Сабақтың кезеңдері сабақ түрлері мен қолданылатын оқыту әдістеріне сәйкес құрылады
Сабақты әзірлеуде қолданылатын әдістер: Зерттеу тәсілі, тілді оқытудың коммуникативтік тәсілі, функционалдық сауаттылықты дамыту әдісі, проблемалық оқыту әдістері, жобалық әдіс, белсенді және интерактивті оқыту әдістері, сыни ойлауды дамыту әдісі.
Білім алушының оқу күнін ұйымдастыру бойынша ұсыныстар:
1) білім алушылар сабақ кестесін синхронды және асинхронды форматта сақтайды және өздерінің оқу күнін жоспарлайды.
2) белгіленген кестеге сәйкес пәндер бойынша материалдарды зерделейді және оқу тапсырмаларын орындайды.
3) жауаптарды интернет - платформалардың, электрондық журналдардың мүмкіндіктері арқылы тіркейді немесе электрондық пошта арқылы жібереді.
4) мұғалімнің тапсырмалары бойынша түсініктемелерін зерделейді және оның ұсыныстарын орындайды.
5) сынып жетекшісімен байланыста болады.
6) мұғалімдермен кез-келген қол жетімді режимде жұмыс істейді, қажет болған жағдайда мұғалімге туындаған сұрақтарды мұғалімге жолдайды.
7) компьютерлік жабдықтың үздіксіз жұмыс істеу ұзақтығына қатысты санитарлық нормаларды сақтайды.
«Кезекші сыныптарда» оқытуды ұйымдастыру (1-4 сынып):
Барлық мектепті қашықтан оқыту кезінде бастауыш 1-4 сынып оқушылары үшін ата-аналарының немесе балалардың заңды өкілдерінің өтініші бойынша сыныпта 15 балаға дейінгі контингенті бар «кезекші сыныптар» ұйымдастырылады. Оқушыларды кезекші сыныпқа қабылдау ата-аналардың немесе заңды өкілдердің өтініштері бойынша жүргізіледі.
«Кезекші сыныптарда» оқуға созылмалы аурулары жоқ балалар жіберіледі.
Балаларды оқытуға арналған өтініштер ата-аналардан қол жетімді байланыс құралдары арқылы 2020 жылғы 15-24 тамыз аралығында электронды түрде қабылданады.
«Кезекші сыныптарға» қабылдау жалпы білім беретін мектеп директорының бұйрығы негізінде 2020 жылғы 25 тамызда жүзеге асырылады.
25-27 тамыз аралығында «кезекші сыныптар» құрылады, әр сыныпқа бір мұғалім бекітіледі.
Оқу тоқсаны ішінде балаларды «кезекші сыныптар» қабылдау бос орындар болған жағдайда жүзеге асырылады.
Ата-аналар коронавирустық инфекцияны жұқтыру қаупін болдырмау үшін барлық қажетті шараларды қамтамасыз етеді (маскалар, қолғаптар, қолды емдеуге арналған жеке бөтелкедегі антисептик немесе дымқыл Бактерияға қарсы майлықтар.)
Бір сабақтың ұзақтығы - 30-40 мин. 1 сыныптарда-сатылы режим.
Кесте бір аптаға жасалады.
Барлық сабақтар мектептің жұмыс оқу жоспарына сәйкес өткізіледі.
МЖМБС пәндер бойынша оқу бағдарламаларын 100% орындау.
Ата-аналар мен педагогтер балаларға әлеуметтік алыстау қажеттілігін түсіндіреді.
Ата-аналар оқу күні басталар алдында балаларды мектептің сыртқы есіктеріне дейін алып жүруді және оқу күні аяқталғаннан кейін балаларды мектептің сыртқы есіктерінен үйге дейін алып жүруді жүзеге асырады.
Мұғалімдердің «кезекші сыныптар» режимінде жұмыс істеуге жазбаша келісімі.
Кезекші сыныптарда санитарлық талаптарды сақтау»
Топтың толымдылығы-15 баладан аспайды.
Студенттер мен мұғалімдердің, басқа қызметкерлердің физикалық байланыстарын азайту.
Таза ауада, мектептің спорт алаңдарында дене шынықтыру сабақтарын өткізу.
Әр түрлі сыныптар үшін әр түрлі уақытта сабақтар арасындағы өзгерістерді ұйымдастыру.
Оқу үстелдерін 1 метр қашықта орналастыру; білім алушыларға жеке парта мен орындық бекітіледі, білім алушы жеке оқу материалдарын (оқулықтар, дәптерлер, кеңсе заттары және т.б.) пайдаланады.
Әлеуметтік алыстау үшін ауысымдарды көбейту және ауыстыру, әлеуметтік алыстауды қамтамасыз ету үшін мектеп алаңдарын барынша пайдаланады.
Білім алушылар мен педагогтердің температурасын күн сайын өлшеу, медициналық кабинеттер мен оқшаулағыштардың жұмыс істеуі.
Дена температурасы нормадан жоғары, аурудың белгілері бар балалар үйге оралады. Егер сыныпта бала ауырып қалса, бүкіл сынып қашықтан оқытуға ауыстырылады, мектеп оқуды штаттық режимде жалғастырады.
Нормадан жоғары температура, ауру белгілері анықталған жағдайда педагогтер жұмысқа жіберілмейді.
Әрбір екінші сабақтан кейін сыныпта ылғалды жинау, әр үзілістен кейін, ауысымдар арасында, дәліздерде, рекреацияларда, холлдарда және басқа да үй-жайларда ылғалды жинау жүргізу.
Мектеп асханасы мен буфеттің қызметін тоқтата тұру.
Өңдеуге арналған дезинфекциялау құралдарының жеткілікті санымен, аяқ киімге арналған кілемшелермен, санитайзерлермен қамтамасыз ету, ажыратқыштарды, есік тұтқаларын, тұтқаларды, сүйеніштерді дезинфекциялау.
Білім алушыларды, педагогтер мен басқа да қызметкерлер үшін маскалық режим сақталу керек.
2 формат. 1-11 сыныптардың күндізгі форматтағы оқыту.
Ауыл мектептері үшін сыныпта 15 білім алушыға дейін күндізгі форматта оқытуды ұйымдастыру
Ауылдық мектептерде күндізгі форматта оқыту жергілікті атқарушы органдардың шешімі, тиісті аумақтардың бас мемлекеттік санитарлық дәрігерлерінің келісімі бойынша қатаң санитарлық қауіпсіздік шараларын сақтай отырып жүзеге асырылатын болады.
Оқыту мектептің барлық сыныптарында, оның ішінде мектепалды сыныптарда білім алушылардың күн сайынғы температурасын өлшеуді қамтамасыз ете отырып жүзеге асырылады.
Дене қызуы нормадан жоғары, ауру белгілері бар балалар үйлеріне оралады, ауырған адамдар анықталған жағдайда барлық сыныпты қашықтықтан оқытуға көшу қамтамасыз етіледі, мектеп жұмысын жалғастырады.
Ауылдық мектептерде күндізгі оқу форматын ұйымдастыру кезінде мынадай шараларды сақтау қажет:
1) басталу және аяқталу уақытын көрсете отырып, сабақ кестесін құру;
2) Әлеуметтік алыстату, физикалық байланыстарды азайту үшін ауысымдарды ұлғайту және ауыстыру;
3) кабинеттік жүйені алып тастау, әр сынып белгілі бір кабинетте болады;
4) әр түрлі сыныптар үшін әр уақытта сабақтар арасындағы өзгерістерді ұйымдастыру;
5) мектепке кіру кезінде медицина қызметкерінің білім алушылар мен педагогтердің температурасын күн сайын өлшеуі;
6) маскаларды кию режимін қамтамасыз ету;
7) оқу үстелдерін 1 метр қашықтықта орналастыру;
8) кабинеттерді және барлық үй-жайларды желдету, кварцтау;
9) қолды жуу және арнайы құралдарды пайдалану;
10) әрбір екінші сабақтан кейін сынып бөлмелерін ылғалды жинау;
11) дәліздердегі, рекреациялардағы, холлдардағы және басқа да үй-жайлардағы ауысымдар, ауысымдар арасындағы ылғалды жинау;
12) мектеп асханасының/буфеттердің жұмысын тоқтату;
13) күн сайын температураны өлшеуге, ауру белгілерін анықтауға, ауырғандар анықталған, карантин жарияланған және барлық сыныпты қашықтан оқытуға көшкен, сынып балаларының жағдайын бақылауға, кейіннен сыныпты штаттық режимге қайтара отырып, оқшаулауға арналған медициналық кабинеттер мен оқшаулағыштардың жұмыс істеуі;
14) таза ауада дене шынықтыру сабақтарын ұйымдастыру немесе спорт залдарын үнемі желдету;
15) мұғалімдерге кабинеттерде жүруге, мұғалімдер бөлемсіне баруға, сыныптан тыс іс-шаралар мен ата-аналар жиналыстарын өткізуге тыйым салынады;
16) мектеп заттарды, кабинеттерді, рекреацияларды, холлдарды және басқа да үй-жайлардың үстінгі беттерін өңдеу үшін жеткілікті мөлшерде дезинфекциялау құралдарымен қамтамасыз етіледі;
17) мектептің кіреберісінде аяқ киімге арналған дезинфекциялау кілемшелері, барлық қабаттарда қолды өңдеуге арналған санитайзерлер орнатылады, термометрия қамтамасыз етіледі;
18) сапалы сумен жабдықтау, қолды жуу құралдарымен жуу жағдайлары қамтамасыз етіледі.
Оқу форматына қарамастан «Балапан» арнасында қазақ тілінде және «Ел-Арна» арнасында орыс тілінде оқитын білім алушыларға дүйсенбі-жұма күндері сағат 9 - дан 18-ге дейін қосымша білім беру ресурсы-теле сабақтарды пайдалануға мүмкіндік беріледі.
Теле сабақтары әлеуметтік желілерде жарияланған кестеге сәйкес өткізіледі.
Теле сабақтарының ұзақтығы 10 – нан 15 минутқа дейін.
Теле сабақтар ҚР Білім және ғылым министрлігінің ресми арналарында тегін қолжетімді болады.
Білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау (2-11(12) сыныптарда оқу форматына қарамастан, толық оқу жылына)
Білім алушыларды бағалау электрондық журналдар арқылы жүргізіледі. Бұл жүйелерде ата-аналар мұғаліммен кері байланыс ала алады, сабақ кестесін көре алады, баланың қандай баға алғанын біле алады, мұғалімге сұрақтар қоя алады, әрдайым мектептегі оқиғалар мен іс-шаралардан хабардар бола алады, қосымша білім беру ресурстарына үнемі онлайн режимінде қол жеткізе алады.
Бұл алаңдарда видео сабақтар, тапсырмалар, өткен материал бойынша сұрақтарға мұғалімдердің жауаптары орналастырылған.
Электрондық журналдар болмаған жағдайда-қағаз журналдарда.
2-11 сыныптарда 2020-2021 оқу жылында коронавирустық инфекцияның таралуына жол бермеуге байланысты шектеу шараларына байланысты бағалау ережелеріне өзгерістер енгізілді. Педагог «Орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары үшін білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылауды, оларды аралық және қорытынды аттестаттауды өткізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2008 жылғы 18 наурыздағы №125 бұйрығына сәйкес бағалау көзделген пәндер бойынша бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалау (бұдан әрі - БЖБ) және тоқсан сайынғы жиынтық жұмыс (бұдан әрі - ТЖБ) жүргізеді.
2020 жылғы 5-15 қазан аралығында 2-11 сыныптарда БЖБ, 2020 жылғы 28 қазаннан бастап 2-11 сыныптарда ТЖБ өткізу ұсынылады.
БЖБ және ТЖБ өткізілетін пәндер мектептің оқу жұмыс жоспарына сәйкес анықталады. Әдістемелік ұсынымдарда 2-11 сыныптарда БЖБ және ТЖБ өткізілетін пәндердің саны мен атауы көрсетілген кестелер ұсынылған.
1-сыныпта бағалау жүргізілмейді.
Карантин, әлеуметтік, табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайлар жағдайында білім алушылардың оқу жетістіктері балл қою арқылы формативті бағаланады. Бұл ретте қалыптастырушы бағалау үшін 2-11 сыныптарда 1-ден 10 балға дейін балл қойылады. Кері байланыс беру үшін педагогтер электрондық журнал айдарларын қолданады. Қажет болған жағдайда бағалау ережелерін әзірлеушілерден Ы. Алтынсарин - ұлттық білім академиясының мамандарынан nao.kz сайтындағы «сұрақ-жауап» айдарында толық ақпарат алуға болады.
Қорытынды бағаны электрондық журнал форматында шығарған кезде баллдар саны мынадай арақатынаста есептеледі: Қалыптастырушы бағалау - 25%, БЖБ – 25 %, ТЖБ – 50 %.
«Өзін-өзі тану», «Көркем еңбек», «Музыка», «Дене шынықтыру», «Кәсіпкерлік және бизнес негіздері», «Графика және жобалау» оқу пәндері бойынша жиынтық бағалау жүргізілмейді.
Жиынтық жұмыс тапсырмаларының құрылымы
Жиынтық тапсырмаларға шығармашылық тапсырмалар, практикалық жұмыстар, диктанттар, шығармалар, эсселер, шағын тесттер, зерттеу тапсырмалары, жауап нұсқалары бар тест тапсырмалары кіреді.
Тесттерде қысқа және егжей-тегжейлі жауаптарды қажет ететін көптеген жауаптары бар сұрақтар бар тапсырмалар бар:
1) көптеген жауаптары бар сұрақтарда білім алушы ұсынылған жауап нұсқаларынан дұрыс жауапты таңдайды;
2) қысқаша жауапты талап ететін сұрақтарда білім алушы жауапты сөз немесе қысқа сөйлем түрінде жазады;
3) толық жауапты талап ететін сұрақтарда білім алушы жауапты ұсыныс түрінде жазады.
Бөлім үшін жиынтық бағалаудың оқу тапсырмаларының саны
- 2-4 сынып оқушылары үшін - 3-4 оқу тапсырмасы;
- 5-11 сынып оқушылары үшін-5-6 оқу тапсырмасы, т.б.
Баланы өз бетінше жұмыс істеуге және оқуға қалай ынталандыруға болады?
Баланың оқуға деген ынтасын арттырудың ең танымал себептері:
· білімді және жан-жақты болуға ұмтылу,
· қарым-қатынас шеңберін кеңейту ниеті,
· өз таланттарын ашуға және көшбасшы болуға ұмтылу,
· оқу «қажеттілігі» (оқушы мәртебесі).
Мотивацияда жеке үлгі үлкен рөл атқарады. Балалар жан-жақты ересектердің әрекеттерін қайталайды. Егер мұғалімдер, ата — аналар үнемі кітап оқып, өмір бойы оқуды жалғастырса, мәдениетке қызығушылық танытса және олардың хоббиіне уақыт бөлсе-бала да білімге ұмтылады.
Мотивацияның екінші құрамдас бөлігі-оқу жетістіктері. Мектеп белгілері білім көрсеткіші емес. Электрондық журналдағы сандар емес, нақты білім сізді қызықтыратынын түсініңіз.
Алынған білімді практикада қалай қолдану керектігін көрсетіңіз. Қолдаңыз және мақұлдаңыз. Бұл арқылы Сіз баланы оқуға шақыра аласыз.
Мектеп әкімшілігі мен мұғалімдерге арналған ұсыныстар:
Білім беру ұйымдарының жауапкершілігі:
- ата-аналарды немесе заңды өкілдерді оқытудың шарттары мен ерекшеліктері туралы хабардар ету;
- компьютерді және интернетті қауіпсіз пайдалануға байланысты ұсыныстармен танысу;
- білім алушыларды білім беру интернет-платформаларымен қамтамасыз ету;
- жүйенің үздіксіз жұмыс істеуін және қауіпсіздігін қамтамасыз ету;
- педагогтің кәсіби дамуы үшін жағдай жасау;
- іске асырылатын оқу бағдарламаларының мемлекеттік білім беру стандарттарына сәйкестігі;
- білім беру бағдарламаларын орындау;
- білім алушылар мен олардың ата-аналарын (балалардың заңды өкілдерін) қашықтан оқыту технологияларын пайдалана отырып, оқыту процесінде сүйемелдеуді ұйымдастыру.
Ата-аналардың (балалардың заңды өкілдерінің) жауапкершілігі):
- баланы қашықтан оқыту үшін қолайлы жағдайлар жасау (жұмыс орнын анықтау, баланы қолдау, оның дербестігі мен бастамашылдығын дамыту);
- компьютер мен интернетті қауіпсіз пайдалану бойынша ұсынымдардың орындалуын бақылауды қамтамасыз ету;
- баланың оқу кестесі мен оқу тапсырмаларын орындауын бақылауды қамтамасыз ету;
- мектеппен, сынып жетекшісімен, пән мұғалімдерімен байланыс;
– егер отбасы білім беру ұйымымен қажетті техникамен қамтамасыз етілген жағдайда, жабдықтың сақталуын және мақсатты пайдаланылуын қамтамасыз ету.
«Балаларды денсаулығы мен дамуына зиян келтіретін ақпараттан қорғау туралы» Қазақстан Республикасының 2018 жылғы 2 шілдедегі №169-VI Заңына сәйкес ата-аналар балалардың денсаулығы мен дамуына зиян келтіретін ақпараттан қорғау үшін олардың жасына сәйкес келетін интернет желісіндегі белгілі бір сайттарға қол жеткізуін бақылауы тиіс.
Білім алушылардың жауапкершілігі:
- кестеге сәйкес қашықтан сабақтарға/оқу сабақтарына қатысу;
- оқу тапсырмаларын күн сайын өз бетінше орындау, оның ішінде білім беру ұйымы белгілеген қолжетімді байланыс құралдары арқылы және қосымша электрондық білім беру ресурстарын пайдалану.
- орындалған оқу тапсырмаларын мұғалімге жіберу;
- мұғалімнің ұсыныстарын орындау;
Жалпы республикалық педагогикалық кеңес өткізу ТҰЖЫРЫМДАМАСЫ
Өткізу күні: 2020 жылғы 19 тамыз
Өткізу уақыты: әр мектеп өткізу уақытын жеке анықтайды
Тақырыбы: 2020-2021 оқу жылында оқу процесін ұйымдастыру
Педагогикалық кеңестің мақсаты: коронавирустық инфекцияның таралуына жол бермеуге байланысты карантиндік шаралар жағдайында жаңа 2020-2021 оқу жылындағы оқыту ерекшеліктерімен педагогтарды хабардар ету.
Жаңа 2020-2021 оқу жылына дайындық аясында өткізіледі.
Өткізу форматы: қашықтан. Алдын ала мұғалімдерге сілтемелер жіберіледі
Қатысушылар: мектеп әкімшілі, педагогтер.
Педагогикалық кеңестің күн тәртібіндегі мәселелер:
1) Жаңа оқу жылындағы оқу форматтары;
2) оқытудың штаттық режимінде санитарлық талаптарды сақтау;
3) 1-4 кезекші сыныптардың жұмыс режимі және жұмыс істеу қағидалары;
4) қашықтан оқыту: мұғалімнің жұмыс орны және ережелер;
а) техникалық дайындық және жұмыс орны;
б) қашықтан өткізетін сабақты әзірлеу алгоритмі;
в) педагог имиджі және этикетті сақтау;
5) мектепте қашықтан оқытуда пайдаланатын білім беру интернет-платформасымен танысу;
6) жаңа оқу жылында білім алушыларды бағалау ерекшеліктері;
7) баланы өз бетінше жұмыс істеуге және оқуға қалай ынталандыру керек?
Санитарлық-эпидемиологиялық жағдайға байланысты, коронавирустық инфекцияның таралуына жол бермеу мақсатында әрбір білім беру ұйымында оқыту форматы әр өңірдегі санитарлық - эпидемиологиялық жағдайға байланысты болады.
Әрбір мектеп педагогикалық кеңес отырысын өткізу кезінде оқытудың тиісті форматын анықтайды және педагогикалық ұжымды қабылданған шешімдер туралы ақпараттандыруға дайындалады.
Педагогикалық кеңестің отырысын мектеп директоры өткізеді.
Мектеп директоры оқыту форматын таңдауды түсіндіреді. Егер қолайлы эпидемиологиялық фоны бар шалғайдағы елді мекенде орналасқан мектеп балаларды штаттық форматта оқытуды жоспарласа, онда педагогтарға санитарлық-эпидемиологиялық талаптар мен мектепке баруға қойылатын талаптар түсіндіріледі.
1-4 сынып педагогтарына 1-4 «кезекші сыныптардың» жұмыс істеу ережелері түсіндіріледі.
Егер мектеп қашықтан оқытуды жоспарласа, онда мұғалімдерге форматты таңдау себебі, осы форматтағы оқу ережелері, оның ерекшеліктері және т. б. түсіндіріледі.
Қосымша білім беру ресурсы ретінде қазақ тіліндегі «Балапан», орыс тіліндегі «ЕлАрна» телеарналарында теле сабақтар ұсынылатын болады.
Педагогтарға оқытудың дәстүрлі (күндізгі) форматы оқытудың негізгі нысаны болып түсіндіріледі. Санитарлық-эпидемиологиялық жағдай жақсарған кезде әдеттегі дәстүрлі форматтағы мектептің қызметі біртіндеп қалпына келтіріледі.
Балалар үшін мектеп формасының міндеттілігі сақталады. Сонымен қатар, 2020-2021 оқу жылында балаларға ыңғайлы, ұқыпты іскерлік стильдегі сабақтарға қатысуға рұқсат беру туралы шешім қабылданды.
Шектеу іс-шараларына байланысты балалардың денсаулық жағдайы туралы медициналық анықтамалар сұралмайды (ата-аналардан балалардың денсаулығын сақтау мақсатында нақтылау), педагогтардан медициналық тексеру талап етілмейді. Медициналық мекемелердің жұмысын қайта бастауға қарай анықтамалар мен санитарлық кітапшалар білім беру ұйымына ұсынылады.
1 Формат. Қашықтан оқыту.
Оқу процесі мектепалды даярлық топтарда 1-11 (12) сыныптарда қашықтан ұйымдастырылады.
Оқу процесін қашықтан ұйымдастыру үшін мектеп интернет-платформаны таңдайды. Мектеп директоры мектеп қандай білім беру интернет-платформасын таңдағанын айтады. Интернет-платформаның мүмкіндіктерін жүйеде көрсетеді.
(Платформаға шығу үшін сілтеме бойынша өту керек_________
Тіркеуден өту_______
Өзіңіз туралы ақпаратты жаңарту______)
Мектеп директоры мектеп таңдаған платформаның функционалдық ерекшеліктерін түсіндіреді (оқу тапсырмаларын қалай құру керек, интернет-платформаның мүмкіндіктерін пайдалана отырып ТЖБ және БЖБ тапсырмаларын қалай құру керек, ата-аналарға арналған функционал, оқушыларға арналған функционал және т. б.) мүмкіндіктерді түсіндіреді.
Қашықтан оқыту процесі санитарлық-эпидемиологиялық ережелер мен нормалардың (бұдан әрі-Санитарлық нормалар) талаптарын және оқу уақытын ұтымды пайдалануды ескере отырып, синхронды және асинхронды форматта да өтуі мүмкін. Бұл жағдайда сабақтар екі форматты біріктірумен немесе тек асинхронды форматта өткізілуі мүмкін.
Синхронды форматта оқыту интернет-платформалардың мүмкіндіктерін пайдалана отырып, мұғалімнің нақты уақыт режимінде білім алушылармен тікелей байланысын (стриминг) көздейді.
Сабақтың бір бөлігі (30-80%) стремингке шығу үшін пайдаланылады, қалған сабақ асинхронды форматта өткізілуі мүмкін.
Сабақтың асинхронды форматы - бұл интернет-платформалардың мүмкіндіктері арқылы мұғалімнің білім алушылармен өзара әрекеттесуі, оның ішінде өз бетінше оқуға арналған мазмұн және мұғалімнің кері байланысы бар оқу тапсырмалары.
Сабақты ұйымдастыру бойынша мұғалімдерге арналған ұсыныстар:
Мұғалімдер сабақтарды ұзақ мерзімді және қысқа мерзімді жоспарлауға сәйкес сабақтар/оқу сабақтарын өткізеді. Бағалау, Кеңейтілген түсініктеме электронды / қағаз журналдарда жүргізіледі
Синхронды форматтағы сабақтарға ұсыныстар
1) Оқу процесін оқытудың асинхронды форматымен үйлестіре отырып, синхронды форматта оқыту үшін тікелей трансляция үшін санитарлық нормаларға сәйкес сәйкес 10-нан 30 минутқа дейін сабақ бөлуге болады.
2) Мұғалім білім алушыларды стриминг режимінде сабаққа алдын ала дайындап, оларға іс-әрекет алгоритмі бар жадынама ұсынуы қажет.
3) Сабақтың қысқа мерзімді жоспарын әзірлеу және іске асыру кезінде педагог оқу мақсатына байланысты сабақтың синхронды және асинхронды бөлігі үшін мазмұны мен уақытын ұтымды бөлуі қажет. Техникалық проблемалар туындаған және тікелей эфирге шығу мүмкін болмаған жағдайда мұғалім сабақты асинхронды форматқа ауыстырады.
4) сабақтың құрылымы синхронды форматта:
- өткен материалды қысқаша қорытындылау, қажеттілігі бойынша жаңа тақырыптың негізгі ережелерін, логикалық байланысты және жаңа материалды түсіндіру үшін қажетті баяндау;
- жаңа материалды үйрену үшін қажет болуы мүмкін білім мен дағдыларға оқушылардың назарын аудару;
- жоспар бойынша жаңа материалды баяндау;
- материалды бекітуге арналған ұсыныс.
5) сабақтың мазмұны келесі талаптарға сай болуы керек:
- оқу бағдарламасының мақсаттары мен міндеттерін, ақпарат пен интернет-платформалар контентінің жаңалығын ескере отырып, материалды мұқият іріктеу;
- ақпараттың нақты құрылымы: реттеу, жүйелеу;
- негізгі дидактикалық принциптерді есепке алу: ғылыми, көрнекілік, қол жетімділік, сана, теорияның практикамен байланысы, циклдік, ғылыми-көпшілік баяндау, оқу материалының оқылуы/эстетикасы;
- әр түрлі ақпараттық оқыту материалдарын қолдану: Мәтіндік, презентациялар, графикалық, медиа, суреттер, кестелер, инфографика және басқалар.
6) оқу тапсырмалары ұсынылатын көлемнен аспайды, орындау алгоритмімен және электрондық білім беру материалына қажетті сілтемелермен сүйемелденеді (IV бөлім).
7) мұғалім кері байланысты белгіленген тәртіппен электрондық журналдардың мүмкіндіктері арқылы, электрондық журналдар болмаған жағдайда – мұғалімнің қалауы бойынша байланыстың қолжетімді түрлері арқылы береді.
8) мұғалім сабақтың жазбасын сақтайды және білім алушыларға кез келген уақытта материалдарға қол жеткізуге мүмкіндік береді.
9) стримингке шығу мүмкіндігі болмаған жағдайда педагог сабақтарды тек асинхронды форматта өткізеді.
Асинхронды форматтағы сабақтарға арналған ұсыныстар
1) асинхронды форматтағы сабақ интернет-платформалардың мүмкіндіктері арқылы мұғалімнің білім алушылармен өзара іс-қимылы кезінде іске асырылады. Сабаққа арналған оқу тапсырмаларын мұғалім интернет-платформалардың мазмұны мен мүмкіндіктерін ескере отырып әзірлейді. Оларға электронды оқулықтар, бейнематериалдар, дағдыларды дамытуға арналған тренажерлер, білімді бақылауға арналған ресурстар және тағы басқалар кіреді.
2) сабақты асинхронды форматта дайындау кезінде педагог:
- сабақтың түрін, мақсатын анықтайды;
- сабақтың мақсатына сәйкес оқу материалын дайындайды (электронды оқулықтар, бейнематериалдар, ТВ-сабақтар, презентациялар және т. б.);
- білім алушыларға өз бетінше оқу үшін оқу материалын ұсынады;
- білім алушыларға кез-келген уақытта электронды платформада орналастырылған немесе мұғалім өз бетінше жазған телесабақтарды немесе бейне оқулықтарды көруге мүмкіндік береді;
-интернет-платформаларда орналастырылған сандық білім беру ресурстарын ұсынады;
- оқу тапсырмаларын сабақтың мақсатына сәйкес ұсынылатын көлем бойынша, орындау тәртібі мен уақыт шығындарын көрсете отырып, сондай-ақ білім алушылардың жеке мүмкіндіктері мен ерекше қажеттіліктерін ескере отырып әзірлейді;
- электрондық платформалар немесе электрондық пошта мүмкіндіктері арқылы қажетті сілтемелер бере отырып, жаңа сабақтың тақырыбын, мақсатын егжей-тегжейлі сипаттай отырып, білім алушыларға оқу тапсырмасын жібереді;
- орындалған жұмыстарды қабылдайды, білім алушыларға белгіленген тәртіппен электрондық журналдардың мүмкіндіктері арқылы, электрондық журналдар болмаған жағдайда – мұғалімнің қалауы бойынша байланыстың қолжетімді түрлері арқылы кері байланысты (түсініктемелер, ұсынымдар) талдайды және ұсынады;
- білім алушылар үшін, оның ішінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін қажет болған жағдайда жеке консультациялар өткізеді.
Педагог қашықтан өткізетін сабақты ұйымдастыру кезінде:
1-қадам. Жұмыс орнының техникалық дайындығы:
- дербес компьютердің, ноутбуктің болуы;
- (3G немесе 4G / LTE) сымды немесе сымсыз (кең жолақты) интернетке қосылу;
- динамик пен микрофонның болуы-кіріктірілген немесе USB немесе сымсыз Bluetooth;
- жұмыс атмосферасын құру, сабақ өткізу кезінде бөлмеде тыныштықты сақтау;
- веб-камераның көру өрісін тексеру (шолуда артық ештеңе жоқ екеніне көз жеткізіңіз: отбасы мүшелері, шашыраңқы заттар және т. б.)
- веб-камераның немесе HD-веб – камераның болуы-Интернет желісіне қосылған iOS немесе Android-де бейне түсіру/ мобильді құрылғы (смартфон немесе планшет) картасы бар кіріктірілген немесе USB/ HD камерасы немесе HD-бейнекамерасы.
2 қадам. Мұғалімнің имиджі және этикетті сақтау.
Мұғалімі сырт келбеті ұқыпты болуы керек, киімнің классикалық қатаң нұсқасына артықшылық беру керек.
Сөйлеу мен дикцияны алдын-ала пысықталуы тиіс.
Мұғалім аудиторияны өзіне орналастыра отырып, виртуалды ортада қолайлы психологиялық ахуал туғызуы керек.
Әр түрлі мультимедиялық технологиялар арқылы оқу процесінде қатысушылардың бір-бірімен интерактивті өзара әрекеттесуі кезінде мұғалім мыналарды ескеруі керек:
- сөйлеу тілдік нормаларға сәйкес болуы тиіс. Дұрыс, анық және түсінікті сөйлеуге тырысыңыз, ойыңызды нақты тұжырымдаңыз.
- мәтінді жаттау ұсынылмайды! Мұғалім пән бойынша нақты материалды жақсы білуі керек. Экранда (слайдта) мәтіннің ең маңызды ойларын визуализациялау керек, жаңа материалды түсіндіру үшін инфографиканы, иллюстрацияларды қолданыңыз. Егер бейне бес минутқа созылса, онда ол туралы ақпарат кем дегенде он бес минут болуы керек.
- қолдарыңыз Сіздің сөйлеуіңізді интонациялаудың қосымша құралы болып табылады. Қолмен қимылдау сөйлеумен синхронды түрде жүргізілуі тиіс.
-Энергия. Өте жігерлі болуға тырысыңыз, сөйлеуде әдеттегі әңгімеге қарағанда көбірек интонациялық құралдарды қолданыңыз.
- Көзқарас. Виртуалды ортада экран алдында оқушыға назар аударуды үйреніңіз.
Виртуалды сыныпта оқушы болмаған жағдайда мұғалім оның болмау себептерін анықтауға тырысады, бекітеді.
Қашықтан өткізетін сабақты әзірлеу алгоритмі.
Оқушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, жалпы орта білім берудің типтік оқу бағдарламаларына сәйкес қашықтан сабақтың тақырыбын анықтаңыз.
1.Қашықтан сабақтың түрі анықталады (жаңа тақырыпты оқу, жаңа материалды зерттеуді жалғастыру, қайталау, өзіндік жұмысты жүргізу, рефлексия және кері байланыс, онлайн - тестілеу, виртуалды зертханалық жұмыстар және т. б.).
2. Сабақтарды келесі құрылым мен мазмұн бойынша әзірлеу ұсынылады
2.1. Пән, сынып
2.2. Бөлім тақырыбы, Сабақ тақырыбы
2.3. Сабақтың мақсаттары (оқу бағдарламасының ұзақ мерзімді жоспарына сәйкес оқыту мақсаттарынан қалыптасады) оқушыға бағытталған: (сабаққа арналған мақсаттардың саны 1-2-ден аспауы керек)
3. Сабақтың кезеңдері сабақ түрлері мен қолданылатын оқыту әдістеріне сәйкес құрылады
Сабақты әзірлеуде қолданылатын әдістер: Зерттеу тәсілі, тілді оқытудың коммуникативтік тәсілі, функционалдық сауаттылықты дамыту әдісі, проблемалық оқыту әдістері, жобалық әдіс, белсенді және интерактивті оқыту әдістері, сыни ойлауды дамыту әдісі.
Білім алушының оқу күнін ұйымдастыру бойынша ұсыныстар:
1) білім алушылар сабақ кестесін синхронды және асинхронды форматта сақтайды және өздерінің оқу күнін жоспарлайды.
2) белгіленген кестеге сәйкес пәндер бойынша материалдарды зерделейді және оқу тапсырмаларын орындайды.
3) жауаптарды интернет - платформалардың, электрондық журналдардың мүмкіндіктері арқылы тіркейді немесе электрондық пошта арқылы жібереді.
4) мұғалімнің тапсырмалары бойынша түсініктемелерін зерделейді және оның ұсыныстарын орындайды.
5) сынып жетекшісімен байланыста болады.
6) мұғалімдермен кез-келген қол жетімді режимде жұмыс істейді, қажет болған жағдайда мұғалімге туындаған сұрақтарды мұғалімге жолдайды.
7) компьютерлік жабдықтың үздіксіз жұмыс істеу ұзақтығына қатысты санитарлық нормаларды сақтайды.
«Кезекші сыныптарда» оқытуды ұйымдастыру (1-4 сынып):
Барлық мектепті қашықтан оқыту кезінде бастауыш 1-4 сынып оқушылары үшін ата-аналарының немесе балалардың заңды өкілдерінің өтініші бойынша сыныпта 15 балаға дейінгі контингенті бар «кезекші сыныптар» ұйымдастырылады. Оқушыларды кезекші сыныпқа қабылдау ата-аналардың немесе заңды өкілдердің өтініштері бойынша жүргізіледі.
«Кезекші сыныптарда» оқуға созылмалы аурулары жоқ балалар жіберіледі.
Балаларды оқытуға арналған өтініштер ата-аналардан қол жетімді байланыс құралдары арқылы 2020 жылғы 15-24 тамыз аралығында электронды түрде қабылданады.
«Кезекші сыныптарға» қабылдау жалпы білім беретін мектеп директорының бұйрығы негізінде 2020 жылғы 25 тамызда жүзеге асырылады.
25-27 тамыз аралығында «кезекші сыныптар» құрылады, әр сыныпқа бір мұғалім бекітіледі.
Оқу тоқсаны ішінде балаларды «кезекші сыныптар» қабылдау бос орындар болған жағдайда жүзеге асырылады.
Ата-аналар коронавирустық инфекцияны жұқтыру қаупін болдырмау үшін барлық қажетті шараларды қамтамасыз етеді (маскалар, қолғаптар, қолды емдеуге арналған жеке бөтелкедегі антисептик немесе дымқыл Бактерияға қарсы майлықтар.)
Бір сабақтың ұзақтығы - 30-40 мин. 1 сыныптарда-сатылы режим.
Кесте бір аптаға жасалады.
Барлық сабақтар мектептің жұмыс оқу жоспарына сәйкес өткізіледі.
МЖМБС пәндер бойынша оқу бағдарламаларын 100% орындау.
Ата-аналар мен педагогтер балаларға әлеуметтік алыстау қажеттілігін түсіндіреді.
Ата-аналар оқу күні басталар алдында балаларды мектептің сыртқы есіктеріне дейін алып жүруді және оқу күні аяқталғаннан кейін балаларды мектептің сыртқы есіктерінен үйге дейін алып жүруді жүзеге асырады.
Мұғалімдердің «кезекші сыныптар» режимінде жұмыс істеуге жазбаша келісімі.
Кезекші сыныптарда санитарлық талаптарды сақтау»
Топтың толымдылығы-15 баладан аспайды.
Студенттер мен мұғалімдердің, басқа қызметкерлердің физикалық байланыстарын азайту.
Таза ауада, мектептің спорт алаңдарында дене шынықтыру сабақтарын өткізу.
Әр түрлі сыныптар үшін әр түрлі уақытта сабақтар арасындағы өзгерістерді ұйымдастыру.
Оқу үстелдерін 1 метр қашықта орналастыру; білім алушыларға жеке парта мен орындық бекітіледі, білім алушы жеке оқу материалдарын (оқулықтар, дәптерлер, кеңсе заттары және т.б.) пайдаланады.
Әлеуметтік алыстау үшін ауысымдарды көбейту және ауыстыру, әлеуметтік алыстауды қамтамасыз ету үшін мектеп алаңдарын барынша пайдаланады.
Білім алушылар мен педагогтердің температурасын күн сайын өлшеу, медициналық кабинеттер мен оқшаулағыштардың жұмыс істеуі.
Дена температурасы нормадан жоғары, аурудың белгілері бар балалар үйге оралады. Егер сыныпта бала ауырып қалса, бүкіл сынып қашықтан оқытуға ауыстырылады, мектеп оқуды штаттық режимде жалғастырады.
Нормадан жоғары температура, ауру белгілері анықталған жағдайда педагогтер жұмысқа жіберілмейді.
Әрбір екінші сабақтан кейін сыныпта ылғалды жинау, әр үзілістен кейін, ауысымдар арасында, дәліздерде, рекреацияларда, холлдарда және басқа да үй-жайларда ылғалды жинау жүргізу.
Мектеп асханасы мен буфеттің қызметін тоқтата тұру.
Өңдеуге арналған дезинфекциялау құралдарының жеткілікті санымен, аяқ киімге арналған кілемшелермен, санитайзерлермен қамтамасыз ету, ажыратқыштарды, есік тұтқаларын, тұтқаларды, сүйеніштерді дезинфекциялау.
Білім алушыларды, педагогтер мен басқа да қызметкерлер үшін маскалық режим сақталу керек.
2 формат. 1-11 сыныптардың күндізгі форматтағы оқыту.
Ауыл мектептері үшін сыныпта 15 білім алушыға дейін күндізгі форматта оқытуды ұйымдастыру
Ауылдық мектептерде күндізгі форматта оқыту жергілікті атқарушы органдардың шешімі, тиісті аумақтардың бас мемлекеттік санитарлық дәрігерлерінің келісімі бойынша қатаң санитарлық қауіпсіздік шараларын сақтай отырып жүзеге асырылатын болады.
Оқыту мектептің барлық сыныптарында, оның ішінде мектепалды сыныптарда білім алушылардың күн сайынғы температурасын өлшеуді қамтамасыз ете отырып жүзеге асырылады.
Дене қызуы нормадан жоғары, ауру белгілері бар балалар үйлеріне оралады, ауырған адамдар анықталған жағдайда барлық сыныпты қашықтықтан оқытуға көшу қамтамасыз етіледі, мектеп жұмысын жалғастырады.
Ауылдық мектептерде күндізгі оқу форматын ұйымдастыру кезінде мынадай шараларды сақтау қажет:
1) басталу және аяқталу уақытын көрсете отырып, сабақ кестесін құру;
2) Әлеуметтік алыстату, физикалық байланыстарды азайту үшін ауысымдарды ұлғайту және ауыстыру;
3) кабинеттік жүйені алып тастау, әр сынып белгілі бір кабинетте болады;
4) әр түрлі сыныптар үшін әр уақытта сабақтар арасындағы өзгерістерді ұйымдастыру;
5) мектепке кіру кезінде медицина қызметкерінің білім алушылар мен педагогтердің температурасын күн сайын өлшеуі;
6) маскаларды кию режимін қамтамасыз ету;
7) оқу үстелдерін 1 метр қашықтықта орналастыру;
8) кабинеттерді және барлық үй-жайларды желдету, кварцтау;
9) қолды жуу және арнайы құралдарды пайдалану;
10) әрбір екінші сабақтан кейін сынып бөлмелерін ылғалды жинау;
11) дәліздердегі, рекреациялардағы, холлдардағы және басқа да үй-жайлардағы ауысымдар, ауысымдар арасындағы ылғалды жинау;
12) мектеп асханасының/буфеттердің жұмысын тоқтату;
13) күн сайын температураны өлшеуге, ауру белгілерін анықтауға, ауырғандар анықталған, карантин жарияланған және барлық сыныпты қашықтан оқытуға көшкен, сынып балаларының жағдайын бақылауға, кейіннен сыныпты штаттық режимге қайтара отырып, оқшаулауға арналған медициналық кабинеттер мен оқшаулағыштардың жұмыс істеуі;
14) таза ауада дене шынықтыру сабақтарын ұйымдастыру немесе спорт залдарын үнемі желдету;
15) мұғалімдерге кабинеттерде жүруге, мұғалімдер бөлемсіне баруға, сыныптан тыс іс-шаралар мен ата-аналар жиналыстарын өткізуге тыйым салынады;
16) мектеп заттарды, кабинеттерді, рекреацияларды, холлдарды және басқа да үй-жайлардың үстінгі беттерін өңдеу үшін жеткілікті мөлшерде дезинфекциялау құралдарымен қамтамасыз етіледі;
17) мектептің кіреберісінде аяқ киімге арналған дезинфекциялау кілемшелері, барлық қабаттарда қолды өңдеуге арналған санитайзерлер орнатылады, термометрия қамтамасыз етіледі;
18) сапалы сумен жабдықтау, қолды жуу құралдарымен жуу жағдайлары қамтамасыз етіледі.
Оқу форматына қарамастан «Балапан» арнасында қазақ тілінде және «Ел-Арна» арнасында орыс тілінде оқитын білім алушыларға дүйсенбі-жұма күндері сағат 9 - дан 18-ге дейін қосымша білім беру ресурсы-теле сабақтарды пайдалануға мүмкіндік беріледі.
Теле сабақтары әлеуметтік желілерде жарияланған кестеге сәйкес өткізіледі.
Теле сабақтарының ұзақтығы 10 – нан 15 минутқа дейін.
Теле сабақтар ҚР Білім және ғылым министрлігінің ресми арналарында тегін қолжетімді болады.
Білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау (2-11(12) сыныптарда оқу форматына қарамастан, толық оқу жылына)
Білім алушыларды бағалау электрондық журналдар арқылы жүргізіледі. Бұл жүйелерде ата-аналар мұғаліммен кері байланыс ала алады, сабақ кестесін көре алады, баланың қандай баға алғанын біле алады, мұғалімге сұрақтар қоя алады, әрдайым мектептегі оқиғалар мен іс-шаралардан хабардар бола алады, қосымша білім беру ресурстарына үнемі онлайн режимінде қол жеткізе алады.
Бұл алаңдарда видео сабақтар, тапсырмалар, өткен материал бойынша сұрақтарға мұғалімдердің жауаптары орналастырылған.
Электрондық журналдар болмаған жағдайда-қағаз журналдарда.
2-11 сыныптарда 2020-2021 оқу жылында коронавирустық инфекцияның таралуына жол бермеуге байланысты шектеу шараларына байланысты бағалау ережелеріне өзгерістер енгізілді. Педагог «Орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары үшін білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылауды, оларды аралық және қорытынды аттестаттауды өткізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2008 жылғы 18 наурыздағы №125 бұйрығына сәйкес бағалау көзделген пәндер бойынша бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалау (бұдан әрі - БЖБ) және тоқсан сайынғы жиынтық жұмыс (бұдан әрі - ТЖБ) жүргізеді.
2020 жылғы 5-15 қазан аралығында 2-11 сыныптарда БЖБ, 2020 жылғы 28 қазаннан бастап 2-11 сыныптарда ТЖБ өткізу ұсынылады.
БЖБ және ТЖБ өткізілетін пәндер мектептің оқу жұмыс жоспарына сәйкес анықталады. Әдістемелік ұсынымдарда 2-11 сыныптарда БЖБ және ТЖБ өткізілетін пәндердің саны мен атауы көрсетілген кестелер ұсынылған.
1-сыныпта бағалау жүргізілмейді.
Карантин, әлеуметтік, табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайлар жағдайында білім алушылардың оқу жетістіктері балл қою арқылы формативті бағаланады. Бұл ретте қалыптастырушы бағалау үшін 2-11 сыныптарда 1-ден 10 балға дейін балл қойылады. Кері байланыс беру үшін педагогтер электрондық журнал айдарларын қолданады. Қажет болған жағдайда бағалау ережелерін әзірлеушілерден Ы. Алтынсарин - ұлттық білім академиясының мамандарынан nao.kz сайтындағы «сұрақ-жауап» айдарында толық ақпарат алуға болады.
Қорытынды бағаны электрондық журнал форматында шығарған кезде баллдар саны мынадай арақатынаста есептеледі: Қалыптастырушы бағалау - 25%, БЖБ – 25 %, ТЖБ – 50 %.
«Өзін-өзі тану», «Көркем еңбек», «Музыка», «Дене шынықтыру», «Кәсіпкерлік және бизнес негіздері», «Графика және жобалау» оқу пәндері бойынша жиынтық бағалау жүргізілмейді.
Жиынтық жұмыс тапсырмаларының құрылымы
Жиынтық тапсырмаларға шығармашылық тапсырмалар, практикалық жұмыстар, диктанттар, шығармалар, эсселер, шағын тесттер, зерттеу тапсырмалары, жауап нұсқалары бар тест тапсырмалары кіреді.
Тесттерде қысқа және егжей-тегжейлі жауаптарды қажет ететін көптеген жауаптары бар сұрақтар бар тапсырмалар бар:
1) көптеген жауаптары бар сұрақтарда білім алушы ұсынылған жауап нұсқаларынан дұрыс жауапты таңдайды;
2) қысқаша жауапты талап ететін сұрақтарда білім алушы жауапты сөз немесе қысқа сөйлем түрінде жазады;
3) толық жауапты талап ететін сұрақтарда білім алушы жауапты ұсыныс түрінде жазады.
Бөлім үшін жиынтық бағалаудың оқу тапсырмаларының саны
- 2-4 сынып оқушылары үшін - 3-4 оқу тапсырмасы;
- 5-11 сынып оқушылары үшін-5-6 оқу тапсырмасы, т.б.
Баланы өз бетінше жұмыс істеуге және оқуға қалай ынталандыруға болады?
Баланың оқуға деген ынтасын арттырудың ең танымал себептері:
Мотивацияда жеке үлгі үлкен рөл атқарады. Балалар жан-жақты ересектердің әрекеттерін қайталайды. Егер мұғалімдер, ата — аналар үнемі кітап оқып, өмір бойы оқуды жалғастырса, мәдениетке қызығушылық танытса және олардың хоббиіне уақыт бөлсе-бала да білімге ұмтылады.
Мотивацияның екінші құрамдас бөлігі-оқу жетістіктері. Мектеп белгілері білім көрсеткіші емес. Электрондық журналдағы сандар емес, нақты білім сізді қызықтыратынын түсініңіз.
Алынған білімді практикада қалай қолдану керектігін көрсетіңіз. Қолдаңыз және мақұлдаңыз. Бұл арқылы Сіз баланы оқуға шақыра аласыз.
Мектеп әкімшілігі мен мұғалімдерге арналған ұсыныстар:
Білім беру ұйымдарының жауапкершілігі:
- ата-аналарды немесе заңды өкілдерді оқытудың шарттары мен ерекшеліктері туралы хабардар ету;
- компьютерді және интернетті қауіпсіз пайдалануға байланысты ұсыныстармен танысу;
- білім алушыларды білім беру интернет-платформаларымен қамтамасыз ету;
- жүйенің үздіксіз жұмыс істеуін және қауіпсіздігін қамтамасыз ету;
- педагогтің кәсіби дамуы үшін жағдай жасау;
- іске асырылатын оқу бағдарламаларының мемлекеттік білім беру стандарттарына сәйкестігі;
- білім беру бағдарламаларын орындау;
- білім алушылар мен олардың ата-аналарын (балалардың заңды өкілдерін) қашықтан оқыту технологияларын пайдалана отырып, оқыту процесінде сүйемелдеуді ұйымдастыру.
Ата-аналардың (балалардың заңды өкілдерінің) жауапкершілігі):
- баланы қашықтан оқыту үшін қолайлы жағдайлар жасау (жұмыс орнын анықтау, баланы қолдау, оның дербестігі мен бастамашылдығын дамыту);
- компьютер мен интернетті қауіпсіз пайдалану бойынша ұсынымдардың орындалуын бақылауды қамтамасыз ету;
- баланың оқу кестесі мен оқу тапсырмаларын орындауын бақылауды қамтамасыз ету;
- мектеппен, сынып жетекшісімен, пән мұғалімдерімен байланыс;
– егер отбасы білім беру ұйымымен қажетті техникамен қамтамасыз етілген жағдайда, жабдықтың сақталуын және мақсатты пайдаланылуын қамтамасыз ету.
«Балаларды денсаулығы мен дамуына зиян келтіретін ақпараттан қорғау туралы» Қазақстан Республикасының 2018 жылғы 2 шілдедегі №169-VI Заңына сәйкес ата-аналар балалардың денсаулығы мен дамуына зиян келтіретін ақпараттан қорғау үшін олардың жасына сәйкес келетін интернет желісіндегі белгілі бір сайттарға қол жеткізуін бақылауы тиіс.
Білім алушылардың жауапкершілігі:
- кестеге сәйкес қашықтан сабақтарға/оқу сабақтарына қатысу;
- оқу тапсырмаларын күн сайын өз бетінше орындау, оның ішінде білім беру ұйымы белгілеген қолжетімді байланыс құралдары арқылы және қосымша электрондық білім беру ресурстарын пайдалану.
- орындалған оқу тапсырмаларын мұғалімге жіберу;
- мұғалімнің ұсыныстарын орындау;
- компьютер мен интернетті қауіпсіз пайдалану талаптарын орындау.
- компьютер мен интернетті қауіпсіз пайдалану талаптарын орындау.